You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
אין דבר כזה גארבץ' טיים, קח את כל הסיבות להשקיע
צילום להמחשה בלבד (צילום אילוסטרציה: בן מלניק)

אין דבר כזה גארבץ' טיים, קח את כל הסיבות להשקיע

המצב של הקבוצה שלך בטבלה גורם לך "לחפף" באימונים על המגרש? הנה לך, כל הסיבות דווקא עכשיו לתת 100% מאמץ באימונים ובמשחקים

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

עונת המשחקים נכנסה לישורת האחרונה וכבר בשלב הזה בכל ליגה חלק גדול מהקבוצות אינן משחקות על מטרות הישגיות מוגדרות כמו אליפות, עליית ליגה והימנעות מהגעה למשחקי המבחן נגד ירידת ליגה. השלב הזה של העונה מכונה "גארבץ' טיים" - זמן זבל בתרגום מאנגלית. התקופה הזו שבה קבוצה אינה משחקת על מטרה הישגית מוגדרת טומנת בחובה הרבה מאוד אתגרים למאמנים ולשחקנים. כן, דווקא כשהיצר הרע אומר לך, שאין סיבה להתאמץ ואין על מה לשחק, זה הזמן שלך כמאמן וכשחקן להיות הכי רציני והכי מקצועי. נשמע לך שזו סיסמא? קבל רשימה של סיבות, שייתנו לך דרייב בשלב הזה של העונה.

לא לזלזל במתנה שקיבלת מאלוהים - מיליארדי אנשים אוהבים כדורגל בעולם, מעט מאוד מהם זכו בכישרון ובתנאים להיות שחקני ליגה ועוד יותר מעטים מהם זכו להתפרנס מכדורגל. קיבלת מתנה להיות אדם בריא, עם יכולות גופניות גבוהות וכישרון ברמה כזו או אחרת - מתנה שרוב אוהבי הכדורגל לא קיבלו. כשאתה מחפף באימונים, לא חי חיים ספורטיביים, מבלה עד מאוחר לילה לפני משחק, בא בחצי כח למגרש כדי לא להפריע ליריבה שבה משחקים החברים שלך - אתה מזלזל במתנה שקיבלת מאלוהים.

ואולי יש מישהו ביציע, שיכול לקדם אותך? בכל משחק נתון יושבים ביציע סקאוטים, סוכנים, אנשי מקצוע מתוך המועדון ומחוצה לו. יכול להיות שהם לא באו במטרה לשים דגש מיוחד עליך, אבל גם אתה עובר תחת עיניהם. הרבה מאוד משחקים מצולמים בפלטפורמות שונות ומגיעות לעיניהם של אנשי מקצוע. כשאתה מגיע למשחק ולא מפגין רצינות, מפגין אפטיות וזלזול, אתה חוסם מראש את הסיכוי שלך לקדם את מעמדך. לעומת זאת, כשאתה בא למשחק רציני, מחויב וממוקד, אתה מגדיל את הסיכויים שלך להרשים אנשי מקצוע, שיוכלו לקדם אותך במועדון או במסגרת אחרת.

לשמור על קצב - כשאתה מוריד הילוך ברמת הרצינות והמקצוענות שלך בסיום עונה, אתה גורם לעצמך לסיים את העונה במעמד פחות טוב ומביא את עצמך לעונה הבאה בעמדה לא טובה. כשאתה מגיע אחרי סיום עונה בקצב טוב וברמת רצינות גבוהה, יש לך פוש גדול לעבודה מאומצת בפגרה ובתקופת החזרה לאימונים - וכך גדלים סיכוייך לעשות עונה טובה יותר.

להיות שלם עם עצמך - כשאתה מגיע למשחק ואתה עושה הנחות לעצמך וליריבה, אתה לא מביא את המאה אחוז שלך, אתה פוגם בנפש הספורטיבית שלך ואתה מותיר בעצמך חותם לא טוב להמשך. כשאתה יורד מכר הדשא בידיעה שנתת מאה אחוז ממה שיכולת, גם אם הקבוצה הפסידה וגם אם נקלעת למשחק לא טוב, אתה שלם עם עצמך - ולתחושה הזו אין תחליף. גם אם הקבוצה היריבה, שבה משחקים כמה חברים שלך, שמחה מזה שהיא ניצחה את קבוצתך במשחק שאתה ואחרים לא נתתם מאה אחוז, גם היא יודעת שזו לא שמחה שלמה. תן את המאה אחוז שלך תמיד, גם החברים שלך רוצים לנצח אותך כשהם יודעים שהם נתקלו ביריב עיקש ולא בשחקן בלי נפש ספורטיבית שלמה.

אם כבר עלית לשחק, תהנה מזה - כשאתה פוגש קבוצת אנשים כדי לשחק עמם כדורגל - וזה לא משנה אם זה במסגרת ליגה, אם זה בשכונה עם חברים או בחוף הים עם אנשים אקראים, אתה עושה את זה מבחירה ומתוך רצון ליהנות. ליהנות זה אומר לעשות מה שאפשר כדי להיות בצד המנצח. כשאתה עולה למגרש ומחפף, מוותר בקלות ליריב, נראה כאילו שאתה בעונש על המגרש - אתה למעשה גורם לעצמך סבל. אם עלית לשחק, תן את כל מה שאתה יכול כדי ליהנות. כשאתה יודע שנתת מאה אחוז והיית שם בשביל עצמך ובשביל הקבוצה שלך, אתה נהנה מהמשחק, גם אם התוצאה פחות טובה לקבוצה שלך.

לסיים עם טעם טוב - בין אם מדובר במשחקים אחרונים שלך במדי קבוצה מסוימת, בין אם מדובר בקבוצה שמסיימת את פעילותה, הזיכרונות הכי חזקים הם תמיד מסוף תקופה. אתה כבר עולה לשחק, תן את המאה אחוז שלך כדי שתוכל להגדיל את הסיכויים לטעום עוד ניצחון, כי זה הרי תמיד כיף לנצח.

כבוד - כשאתה מפגין מאה אחוז ספורטיביות ומאמץ, אתה מכבד את עצמך ואתה גורם לרבים לכבד אותך. כשאתה עושה ההיפך, קורה ההיפך. כנ"ל גם ברמת הקבוצה. כבוד של מועדון, כבוד של קבוצה, כבוד של סמל, יש להם משקל רב. כשמחפפים ולא מפגינים רצינות, פוגמים בכל אלה.

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? לחץ כאן וצפה בסרטון


שתפו אותנו